Marketingowiec to popularny stanowisko pracy, które wybierane jest szczególnie przez młode osoby. Na takim stanowisku należy posiadać nie tylko odpowiednie wykształcenie, ale również cechy osobowości, które będą niezbędne w codziennej pracy. Marketingowiec to osoba, która musi wykazywać się kreatywnością, ale także analitycznym myśleniem. W jaki sposób zostać marketingowcem? Jakie wymogi związane są z takim stanowiskiem pracy? Odpowiadamy!
Przeczytaj też: http://kobietawe-biznesie.pl/jak-zostac-marketingowcem-jakie-sa-wymagania/
Czy studia marketingowe są konieczne?
Z pewnością po specjalnych kierunkowych studiach będzie nam zdecydowanie łatwiej znaleźć pracę na takim stanowisku. Natomiast nie są one obowiązkowe do podjęcia zawodu. Dużo bardziej w czasie rozmowy kwalifikacyjnej przyda się ogólna wiedza dotycząca marketingu. Marketing wymaga działań na wielu polach, nie tylko znajomości branży, ale również socjologii i psychologii. Doświadczenie wymienionych specjalizacjach może być ogromną zaletą i pomóc w znalezieniu pracy w marketingu.
Jeśli chodzi jednak o same studia, przede wszystkim warto wybierać kierunki ekonomiczna biznesowe. Nie musi być to stricte marketing. Obecnie coraz popularniejsze stają się kierunki związane z branżą social media. Marketing internetowy to jeden z najważniejszych aspektów związanych ze sprzedażą, produktem oraz promowanie marki.
Kompetencje miękkie ważne w pracy marketingowca
Kolejną ważną kwestią, która powinna być istotna dla osób chcących podjąć pracę w marketingu są umiejętności. Im więcej kompetencji miękkich posiadamy, tym większe są szanse na zdobycie stanowiska w branży marketingowej. Marketingowiec powinien cechować się:
- kreatywnością
- analitycznym myśleniem
- dobrą organizacją pracy
- odpowiedzialnością
- umiejętnością pracy w stresie
- oceną ryzyka
- zdolnościami negocjacyjnym
- umiejętnością pracą w zespole
Jak zdobyć pierwszą pracę w marketingu?
Bez względu na to czy jesteś właśnie po studiach marketingowych, czy po latach funkcjonowania w innej branży, powinieneś poznać podstawowe zasady, które ułatwią ci znalezienie pracy w marketingu. Założenie, że kierunkowy studia będą w stanie wszystko załatwić jest błędne. Do tej pracy liczy się doświadczenie i umiejętności. Firmy chętnie zatrudniają kogoś, kto posiada już jakieś doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku. Takiego powodu warto już w czasie studiów próbować nabywać doświadczenia w branży związanej z marketingiem.
Zobacz też: http://cooltural.pl/kosmetyki-wlosow-silikonami/