Handel to jedna z gałęzi biznesu znana od zarania dziejów. Wiele osób, które zrozumiały czym jest handel oraz jakimi prawami się kieruje dziś może powiedzieć, że jest stabilny finansowo. Czym handlować żeby zarobić? Oto jest odwieczne pytanie, które zagwarantuje sukces. Aby odszukać jaka jest twoja nisza sprzedażowa należy odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań. Dopiero po dogłębnym odpowiedzeniu na nie oraz przeanalizowaniu będziesz w stanie określić swój produkt sprzedażowy.
1) Co ja lubię, na czym się znam, co mnie interesuje. To ważne pytanie, ponieważ już zarysuje Twój obraz produktu. Aby móc sprzedawać należy być dobrym doradcą oraz znać swój produkt. Jeżeli będziesz mieć niezdecydowanego klienta, to w jaki sposób przekonasz go do zakupu produktu nie znając jego zalet, wymiarów, właściwości? To, że jest to kolor różowy czy niebieski to widać. Powinieneś lubić oraz znać się na tym, co sprzedajesz.
2) Analiza rynku. Nikt nie będzie sprzedawał na plaży góralskich kapci oraz nikt nie będzie w górach sprzedawał biletów na rejs statkiem „Dar Pomorza”. Analiza rynku jest Tobie potrzebna, aby móc zorientować się w liczbach czy to co lubisz, będzie się sprzedawało tam gdzie zamierzasz.
3) Sezonowość. Dobry sprzedawca to kreatywny sprzedawca. Sezonowość produktów na przykład w zabawkach dla dzieci to strzał w dziesiątkę. Zimą proponuj łyżwy, latem natomiast baseny dmuchane. Takie rozwiązanie dla twojego biznesu pozwoli na płynność finansową oraz obrót cały rok.
4) Handel tradycyjny czy internetowy? To ważne w jaki sposób będziesz sprzedawał swoje produkty. Na dzień dzisiejszy tylko nieco ponad połowa społeczeństwa robi zakupy w sieci. Reszta potencjalnych klientów nadal woli tradycyjny handel.
Jeżeli odpowiedziałeś sobie na powyższe pytania, to poniżej znajdziesz przykładowe produkty, które są topowe w zależności od sezonowości.
1) Styczeń – nowy rok, nowy Ja – czyli handel wszystkim co jest fit.
2) Luty – sporty zimowe, część osób w tym czasie wybiera urlop.
3) Marzec- sezon ogrody się zaczyna.
4) Kwiecień – święta wielkanocne, zabawki, nadal ogród.
5) Maj – komunie, ogród, trampoliny, baseny.
6) Czerwiec – wakacje, ręczniki plażowe, stroje kąpielowe.
7) Lipiec – nadal ogród, nadal sporty wodne.
8) Sierpień – akcja szkoła, długopisy, piórniki, plecaki, zeszyty, książki.
9) Wrzesień – nadal ogród, książki, gry.
10) Październik – Słoiki na przetwory, ubrania zimowe, obuwie, świeczki.
11) Listopad – Czas przedświąteczny, zabawki, upominki, choinki tak aby na pewno prezent przyszedł na czas.
12) Grudzień – nadal zabawki, ale również jakiś mały remont w domu. Być może malowanie ścian, albo wymiana mebli.
Jak widać handlować można w każdym miesiącu czymś innym. Wszystko zależy od kreatywności oraz obecnego zapotrzebowania rynku, które należy badać regularnie. Tylko w taki sposób masz gotowy przepis na sukces w swoim biznesie. Praca w handlu jest bardzo urzekająca, ponieważ cóż może być bardziej ekscytującego, jak codzienne wyzwania z każdym innym klientem?